Renuntarea la cumparare

Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.

Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile de la denuntarea contractului.

Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor.

Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.

Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.

Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. 

Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit).

Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

Prevederile O.U.G. 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.

In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.

Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj.

Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului.

Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator.

Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.

Alexis Art Gallery SRL poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare.

Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.

Procedura de retragere din contract

Exercitarea dreptului de retragere

Consumatorul informeaza Alexis Art Gallery SRL. cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele: model formular sau o declaratie neechivoca facuta pe un mediu durabil (hartie, mail sau fax).

Consumatorul are la dispozitie 14 zile de la primirea produselor pentru a anunta retragerea din contract.

Obligatiile care revin Alexis Art Gallery SRL

Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, exceptand situatia in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard. Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata (pentru comenzile platite cu cardul suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare) rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator).

Plata taxelor de trasport pentru retur vor fi in totalitate suportate de catre client.

Indeplinirea obligatiei de rambursare se face face in termen de 5 zile lucratoare de la receptionarea produselor.

Obligatiile care revin consumatorului

Produsele sunt predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 14 zile de la anuntarea deciziei de retragere din contract.

Consumatorul suporta costurile de returnare.

Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.

Produse excluse, fara drept de returnare

Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate/ cutia nedeschisa/ cutia nu prezinta urme in interior ca a fost deschisa:

  • a) Au fost fabricate sau personalizate conform solicitărilor dumneavoastră (de exemplu, ambalaj gravat) 
  • b) Nu pot fi returnate din motive de igiena (de exemplu, produsele cosmetice deschise sau alte bunuri care intră în contact direct cu pielea) 
  • De asemenea, în cazul în care ați optat pentru ambalarea cadou sau ambalarea ecologică a produselor, nu vă puteți retrage din contract pentru serviciul de ambalare cadou sau ambalare ecologică, odată ce bunurile au fost deja ambalate, serviciul fiind deja furnizat. Vă rugăm să rețineți că ambalăm produsele dvs. imediat după plasarea comenzii. 
  • În plus, nu vă puteți retrage dintr-un contract referitor la produse ambalate cadou, din momentul în care am ambalat deja produsele. Ne permitem să vă atragem atenția că răspundeți, conform legii, de reducerea valorii produselor, ca urmare a manipulării acestora într-o manieră diferită de cea necesară pentru a vă familiariza cu natura, cu caracteristicile și cu funcționalitatea produselor (de exemplu, dacă utilizați în continuare un parfum și după ce l-ați încercat o dată). În asemenea cazuri, vă putem rambursa doar o sumă proporțională.

Aceste limitari se aplica conform O.U.G. 34/2014 art. 16.

Retur de produse

Puteti solicita returul de produse in urmatoarele cazuri:

  • Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site. Puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in cazul in care produsul nu mai este disponibil).
  • Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare. In cazul in care se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in momentul livrarii produselor catre transportator.
  • Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.

Costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus (nu si in cazul renuntarii la cumparare) cad in sarcina magazinului nostru.

Solicitarile de retur se notifica pe site-ul nostru catre Departamentul Suport Clienti in termen de 48 de ore de la primirea produsului.

Mentiune
In toate cazurile de mai sus, cu exceptia celui referitor la defectele in perioada de garantie, produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, de preferat in ambalajul original si obligatoriu insotite de toate accesoriile si documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea lor, poate genera costuri  de aducere la conformitate/stare initiala de pana la 100% din valoarea produsului.

Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative de readucere a produselor la starea in care au fost livrate; taxele sunt cuprinse intre 0 si 100% din valoarea initiala a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat catre client la receptionarea produselor deteriorate/modificate.